این بافت به پرده بکارت معروف است که در واژن قرار دارد و ورودی واژن را می پوشاند. معمولاً زمانی که ناقل در ماه چهارم بارداری خود است، زمانی که نوزاد دختر هنوز در رحم است، شروع به تشکیل می‌کند. پرده بکارت ممکن است شکافته یا پاره شود. با این حال، آسیب ممکن است جبران ناپذیر نباشد. آسیب فقط با روش های جراحی قابل درمان است.

چرا مردم می خواهند جراحی ترمیم پرده بکارت را انتخاب کنند؟

دلایل پشت پرده جراحی یا جراحی ترمیم پرده بکارت می تواند بسته به شرایط فردی و اعتقادات فرهنگی یا شخصی متفاوت باشد. برخی از دلایل رایج عبارتند از: انتظارات فرهنگی یا مذهبی پیرامون باکرگی، فشار جامعه، تمایلات شخصی برای حفظ یکپارچگی پرده بکارت به دلایل فرهنگی یا سنتی یا حتی موارد تجاوز جنسی که در آن فرد می‌خواهد احساس کامل بودن جسمی و روانی را به دست آورد. توجه به این نکته ضروری است که تصمیم برای انجام عمل هایمنوپلاستی یک تصمیم شخصی است و افراد باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنند تا در مورد انگیزه ها، انتظارات و هرگونه خطر یا جایگزین بالقوه صحبت کنند.

چه کسی کاندیدای مناسب برای هیمنوپلاستی است؟

ممکن است انگیزه های جنسی یا غیرجنسی وجود داشته باشد. اگر می خواهید بافت پرده بکارت خود را جایگزین کنید یا اگر بافت پرده بکارت ندارید، ممکن است کاندیدای ایده آل برای این عمل باشید. زنان مجردی که می خواهند ثابت کنند پرده بکارت آنها نشکن باقی مانده است، در صورت کشف خلاف آن، می توانند جراحی را انتخاب کنند. به طور معمول، زنانی که قبلا بارداری داشته اند این روش را برای تقویت عضلات ناحیه واژن انتخاب می کنند.

روش هایمنوپلاستی چگونه است؟

هیمنوپلاستی یا جراحی ترمیم پرده بکارت معمولاً شامل مراحل زیر است: