اصلاح و ترمیم مشکلات دیواره واژن، رفع شلی واژن و سفت کردن بافت ها، اصطلاحا واژینوپلاستی نام دارد. بسیاری از بانوان به دنبال افزایش سن، بارداری و زایمان های متعدد یا حتی به علت ژنتیک دچار شلی دیواره‌های واژن می­شوند و رسیدن به ارگاسم و لذت جنسی در آنها مشکل و گاه ناممکن می­گردد.

برای واژینوپلاستی به روش جراحی بعد از بیهوشی عمومی، عضلات و بافت های دیواره واژن به همدیگر نزدیک خواهند شد و جراح شما بافت­های شل و اضافی را خارج خواهد کرد تا دیواره­ها سفت شده و واژن تنگ شود. در کلیه روش­های غیر جراحی واژینوپلاستی، اعم از استفاده از نخ، لیزر مونالیزا و تزریق چربی و ژل، هدف اصلی، تقویت دیواره­های واژن و تحریک کلاژن سازی در آنها می­باشد.

علت های جراحی واژینوپلاستی

علت های مهم، شایع و اصلی جراحی های ترمیم واژن یا واژینوپلاستی و عوارض واژینوپلاستی به شرح زیر هستند.

علت اول جراحی و عوارض واژینوپلاستی ؛ برای اصلاح و ترمیم شل شدن دیواره های واژن که به علت کاهش کلاژن سازی رخ می‌دهد. افزایش سن، ژنتیک و تغییرات هورمونی از دلایل کاهش کلاژن سازی و شل شدن دیواره واژن هستند.

علت دوم عوارض جراحی واژینوپلاستی ؛ برای اصلاح تغییر شکل، بدشکلی و گشاد شدن کانال واژن، به علت تروما، جراحی­ها، تغییرات هورمونی، یائسگی، بارداری و زایمان، تولد نوزاد با جثه بزرگ، پارگی پرینه و دیواره واژن در حین زایمان طبیعی، چندقلوزایی و زایمان های مکرر به روش طبیعی می‌تواند باعث تغییر شکل واژن شود که با واژینوپلاستی تا حد زیادی قابل اصلاح هستند.

علت سوم جراحی و عوارض واژینوپلاستی ؛ رفع عیوب مادرزادی

علت چهارم عوارض جراحی واژینوپلاستی ؛ واژینوپلاستی از جمله جراحی هایی است که در مسیر تغییر جنسیت انجام می­شود.

علت پنجم جراحی و عوارض واژینوپلاستی ؛ جهت بهبود میل جنسی در بانوان

علت ششم عوارض جراحی واژینوپلاستی ؛ افزایش کیفیت ارگاسم در زنان

علت هفتم عوارض جراحی واژینوپلاستی؛ بهبود و ارتقاء کیفیت زندگی زناشویی

علت هشتم جراحی و عوارض واژینوپلاستی ؛ افزایش اعتماد به نفس در بانوان با جوان سازی و زیبایی ناحیه تناسلی

علت نهم عوارض جراحی واژینوپلاستی؛ برای رفع عفونت های مکرر واژن که به علت مشکلات ساختاری واژن و ناحیه تناسلی است.

علت دهم افزایش رضایت روحی و جسمی در بانوان

معایب واژینوپلاستی

اگر واژینوپلاستی توسط جراح با تجربه و حاذق انجام شده باشد، نمی‌توان معایب واژینوپلاستی خاص و نگران‌کننده­ای برای آن متصور شد و قطعاً شما بعد از سپری کردن دوران کوتاه نقاهت، با اعتماد به نفس عالی و سلامت کامل و با رضایت به زندگی معمولی باز می‌گردید. گاهی ممکن است واژن به میزان دلخواه بیمار، تنگ و سفت نشده باشد.

گاهی هم ممکن است به حدی واژن در طی واژینوپلاستی تنگ و دیواره­های آن سفت شود که فرد در استفاده از تامپون، در هنگام پریود دچار مشکل شده یا حتی دخول در حین رابطه جنسی برای آن خوشایند نباشد.

لذا به همین دلیل است که توصیه می­شود که جلسه مشاوره با جراح با تجربه در زمینه واژینوپلاستی را قبل از انتخاب روش ترمیم واژن جدی بگیرید تا دچار عوارض جراحی واژینوپلاستی و معایب واژینوپلاستی نشوید. جلسه پرسش و پاسخ بین پزشک و بیمار برای تبادل نظر قبل از جراحی الزامی است.