در هنگام استفاده از لیزر جهت تنگی واژن با لیزر، بعد از وارد کردن آن به واژن دو بازه لیزر از دستگاه به واژن ساطع می شود. درابتدا باعث می شود تا کلاژن سازی و الاستین سازی بافت واژن افزایش یابد و به طبع آن باعث تقویت بافت داخلی واژن می شود که تمام این عوامل در آخر باعث ترمیم دیواره ی واژن و تنگ شدن آن می شود.


انجام آزمایش قبل از عمل تنگی واژن با لیزر


هنگامی که جهت مشورت به دکتر زنان و زایمان معالج خود مراجعه می کنید، آزمایش هایی را جهت بررسی وضعیت واژینال شما تجویز می کند. چنانچه در نتیجه ی آزمایش ها عفونتی دیده شود، ابتدا باید جهت رفع آن اقدام نمایید.
همچنین آزمایش پاپ اسمیر هم قبل از لیزر جهت جوانسازی و یا ترمیم گشادی واژن، حتما باید گرفته شود.



چه کسانی کاندید تنگ کردن واژن می باشند؟


  • افراد سن بالا
  • افرادی که زایمان طبیعی داشتند
  • افرادی که خودارضایی با اجسام خارجی می کنند
  • افراد چاقی که کاهش وزن شدید داشتند



سن مناسب جهت درمان تنگی واژن با لیزر


به گفته ی پزشک متخصص زنان بهترین سن برای لیزر تنگی واژن حدودا بین 30 تا 55 سال می باشد، اما اگر مشکل شل شدن یا گشادی واژن دارید و در این محدوده ی سنی نیستید اصلا نگران نباشید ، کافیست به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید و طبق صلاحدید پزشک خود نوع درمان خود را انتخاب و نسبت به آن اقدام نمایید.




همانطور که گفته شد درمان گشادی واژن با لیزر روشی غیر تهاجمی است پس در نتیجه در این روش هیچ گونه دردی احساس نمی شود مگر در برخی افراد که دچار حساسیت های خاص در این ناحیه هستند که در آنها نیز شدت درد با کمک پزشک معالج به حداقل می رسد.