برخی افراد تصور می‌کنند که لابیاپلاستی می‌تواند به پرده بکارت دختران آسیب برساند؛ اما همان طور که به آن اشاره کردیم، لابیاپلاستی فقط شامل جراحی لابیاماژور یا لابیامینور واژن می‌شود و هیچ ارتباطی با پرده بکارت ندارد، بنابراین آسیبی هم به آن وارد نمی‌کند.

برخی دیگر نیز ممکن است تصور کنند که لابیاپلاستی برای ترمیم بکارت و تنگ کردن واژن انجام می‌شود که باز هم تصور غلطی است. اما از سوی دیگر، واژینوپلاستی عملی است که برای تنگ کردن واژنی که در اثر زایمان طبیعی یا پیری، شل یا سست شده است، به‌کار برده می‌شود.

اگرچه درست است که بافت‌های واژن قابلیت ارتجاعی دارند، اما این بافت‌ها با جراحی، به‌خودی‌خود نمی‌توانند تضمین‌کننده افزایش واکنش و میل جنسی باشد، زیرا میل جنسی و ارگاسم، واکنش‌های بسیار پیچیده و شخصی هستند که در هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. لابیاپلاستی می‌تواند به‌تنهایی یا همراه با واژینوپلاستی انجام شود.

روش‌های جراحی لابیاپلاستی

در ابتدا فقط یک روش واحد برای عمل جراحی لابیاپلاستی وجود داشت که بسیار محبوب بود. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنیک‌های جراحی و تکنولوژی، چندین تکنیک برای این عمل تکامل‌یافته است که دو نمونه از رایج‌ترین روش‌های آن به شرح زیر است:

  • روش Trim

این روش اصلی و پرکاربردترین تکنیک مورداستفاده جراحان برای لابیاپلاستی است. در این روش قسمت اضافی لابیامینور به گونه‌ای برداشته و بخیه می‌شود که با لابیاماژور قرینه شود.


  • روش Wedge

در این روش یک بخش جزئی از ضخیم‌ترین قسمت لابیامینور برداشته می‌شود و بافت لایه‌ زیرین غشای مخاطی لابیا دست‌نخورده باقی می‌ماند. این روش پس از جراحی نیز با حفظ لبه‌های چروکیده‌ لابیا، جلوه‌ای طبیعی به واژن می‌دهد.


  • روش Deepithelialization

در این تکنیک که شبیه به روش Trim است، بافتی که روی لابیامینور قرار دارد با استفاده از چاقوی جراحی یا لیزر برداشته شده و سپس بخیه زده می‌شود. این روش برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ معرفی شد و امروزه محبوبیت آن به اندازه دو روش قبلی است. تفاوت اصلی این روش با Trim این است که به‌جای لبه‌های خارجی لابیامینور، بافت مرکزی آن از بین می‌رود و بافت زیرپوستی تا حد زیادی سالم باقی می‌ماند.

هنگام لابیاپلاستی با لیزر، قسمت‌های اضافی لابیامینور علامت‌گذاری می‌شود، سپس بافت لابیا با یک پنس گرفته می‌شود و بافت علامت‌گذاری‌شده‌ لابیامینور با استفاده از لیزر CO2 از بین می‌رود و درنهایت بخیه زده می‌شود.

چندین روش دیگر نیز برای کاهش اندازه‌ لابیامینور وجود دارد و همه‌ این تکنیک‌ها دارای مزایا و معایب خاصی هستند. بنابراین نکته اصلی برای اطمینان از نتایج مناسب عمل جراحی لابیاپلاستی این است که ابتدا با جراحان پلاستیک متخصص در این روش جراحی، مشورت کنید.


فواید و مزایای لابیاپلاستی

لابیاپلاستی فارغ از بی‌هوشی یا بی‌حسی حین عمل، یک عمل سرپایی محسوب می‌شود که یک الی دو ساعت طول می‌کشد و می‌تواند زندگی شما را از بسیاری جهات تقویت کند و برخی از این ناراحتی‌های شما را دراین‌خصوص تسکین دهد. پنج مورد از مهم‌ترین مزایایی که می‌توانید از انجام عمل زیبایی لابیاپلاستی خود به‌دست آورید عبارت‌اند از:

  1. احساس زیبایی بیشتر

درحالی‌که عنوانی به نام «لابیای استاندارد» وجود ندارد اما بعضی از خانم‌ها احساس می‌کنند که لبه‌های واژنشان به طور غیرطبیعی بلند است و لابیا و واژن آنها بعد از انجام عمل لابیاپلاستی، زیباتر می‌شود. بنابراین با انجام این عمل به ایده‌آل خود از شکل ظاهری واژن نزدیک می‌شوند.

  1. افزایش راحتی

گاهی اوقات داشتن لابیاهای بزرگ باعث محدودکردن فعالیت‌های خاص در خانم‌ها می‌شود؛ برای مثال ممکن است هنگام دوچرخه‌سواری، لابیاهای بزرگ باعث احساس درد و ناراحتی شما شوند. اما بعد از جراحی لابیاپلاستی، انجام این نوع فعالیت‌ها راحت‌تر می‌شوند.

  1. اعتمادبه‌نفس بیشتر

زمانی که چیزی درمورد شما وجود دارد که باعث می‌شود نسبت به خود شک و تردید داشته باشید، داشتن اعتمادبه‌‌نفس سخت است. بنابراین پس از لابیاپلاستی، اعتمادبه‌نفسی خواهید یافت که ناشی از پیداکردن قدرت لازم برای حل و فصل مسئله‌ای است که قبلاً شما را آزار می‌داده است.

  1. لذت بیشتر حین رابطه جنسی

لابیاهای بزرگ گاهی می‌توانند باعث ناراحتی یا حتی درد در هنگام رابطه جنسی شوند. بنابراین پس از بهبودی از عمل لابیاپلاستی، افزایش لذت جنسی را تجربه خواهید کرد.

  1. پوشیدن لباس‌های متنوع‌تر

اگر لابیاهای شما تاحدی بزرگ باشد، ممکن است پوشیدن لباس‌های تنگ برایتان دردسرساز و استرس‌آور باشد. اما بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی، دیگر این مشکل را نخواهید داشت و می‌توانید از پوشیدن انواع لباس شنا، شلوار یوگا، شلوار استرچ و تنگ و… لذت ببرید.