این عمل به طور عمده برای زنانی مناسب است که از ظاهر و شکل لب‌های لابیاهای خود ناراضی هستند یا مشکلاتی مانند ناراحتی، احساس تراشیدگی، ناهنجاری‌های شکلی، نامتقارنی یا بزرگ شدن لابیا را تجربه می‌کنند. لابیاپلاستی همچنین برای خانم‌هایی مناسب است که به‌خاطر زایمان یا افزایش سن دچار تغییرات ظاهری در ناحیه تناسلی و احساس ناراحتی و کمبود اعتماد بنفس در رابطه جنسی شده‌اند.

عمل زیبایی لابیاپلاستی می‌تواند شکل و اندازه این اندام‌های تناسلی را به حالت قبلی خود برگرداند و احساس راحتی و رضایت را در زندگی روزمره و رابطه جنسی افزایش دهد.

حتما قبل از تصمیم به انجام عمل، با جراح پلاستیک متخصص مشورت کنید تا با ارزیابی وضعیت شما، روش مناسب را طبق خواست و نیازتان تجویز کند.

چه کسانی نباید لابیاپلاستی را انجام دهند؟

دختران زیر ۱۸ سال مجاز به انجام این جراحی زیبایی نیستند چرا که هنوز در مرحله بلوغ جنسی بوده و لابیاها بعد از سن بلوغ تا اوایل جوانی همچنان درحال رشد هستند. خانم‌های بالاتر از ۵۵ سال هم کاندیدای مناسبی نیستند چرا که به‌خاطر دیر جوش خوردن زخم‌ها در سنین بالاتر احتمال عفونت بیشتر می‌شود. خانم‌های باردار، زنان مبتلا به زگیل تناسلی یا تبخال تناسلی، و عفونت‌های واژینال نباید لابیاپلاستی انجام دهند چرا که هرگونه دست کاری باعث تشدید زخم‌ها، التهاب و عفونت می‌شود.

آیا با وجود بکارت می توان عمل لابیاپلاستی را انجام داد؟ (عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره)

از آنجایی‌که هایمن یا پرده بکارت داخل واژن قرار گرفته است، انجام عمل زیبایی لابیاپلاستی آسیبی به هایمن نمی‌رساند.