پزشک با شما در مورد آنچه که در طول بهبودی انتظار دارید، بسته به روش شما صحبت خواهد کرد. جای زخم ها به مرور زمان محو خواهند شد. اگرچه جای زخم دائمی است، اما اسکارها معمولاً به طور محتاطانه و به حداقل قابل رویت هستند.

پس از جراحی جوانسازی واژن، ممکن است احساس درد عمیقی داشته باشید که باید ظرف چند روز از بین برود. پزشک شما می‌تواند داروهایی را توصیه یا تجویز کند تا در دوران نقاهت راحت‌تر باشید.

زمان توقف می تواند از یک تا دو هفته متغیر باشد. زمان‌های بهبودی متفاوت است، اما بیشتر افراد قبل از بازگشت به محل کار یا سایر فعالیت‌های معمول، پنج روز تا یک هفته مرخصی می‌گیرند. از فعالیت های شدید در این مدت خودداری کنید و از انجام سایر فعالیت ها طبق دستور پزشک خودداری کنید. شما نباید به مدت هشت هفته از تامپون استفاده کنید یا رابطه جنسی داشته باشید تا نواحی تحت درمان بهبود یابند. بسته به میزان سفت کردن واژن، جراح ممکن است با شما در مورد استفاده تدریجی از گشادکننده ها برای کشش بافت واژن صحبت کند.

قبل از اینکه به خانه بازگردید، پزشک دستورالعمل‌های شخصی‌سازی شده در مورد انتظارات از جمله مراقبت در منزل و بهبودی را ارائه می‌کند. برای یک ماه یا بیشتر پس از جراحی، قرار ملاقات های مکرر برای پیگیری خواهید داشت. اگر بخیه های حل نشدنی داشتید، در طی یک ویزیت مطب بعد از عمل کشیده می شوند.

نتایج جوانسازی واژن
پس از جوانسازی واژن، با کاهش تورم بعد از عمل، باید متوجه پیشرفت های قابل مشاهده شوید. علاوه بر این، خطوط صاف تر و تون عضلانی افزایش یافته را خواهید دید. بهبود در هر فرد و روش متفاوت است.

پس از جوانسازی واژن، زنان معمولاً افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس و افزایش تجارب جنسی را گزارش می دهند. دیگران دیگر با چین های پوستی مشکل ساز خارجی یا سایر نقص ها آزار نمی دهند. همچنین ممکن است از مزایای عملی مانند استفاده آسان تر از تامپون و انتخاب بیشتر لباس قدردانی کنید.

نتایج متفاوت است و ماهیچه‌ها، پوست و بافت‌های ناحیه واژن همچنان اثرات معمولی پیری، جاذبه و زمان را منعکس می‌کنند. شما می توانید با مراقبت مناسب از سلامت بدن خود را در فرم ایده آل نگه دارید. جراح پلاستیک شما می‌تواند محصولات و روش‌های درمانی سر تا پا را برای کمک به جوان‌تر نگاه داشتن بدن شما توصیه کند.

خطرات جوانسازی واژن
مانند هر جراحی دیگری، جوانسازی واژن نیز خطراتی دارد. این موارد بسته به شرایط شما و نوع یا وسعت عمل شما متفاوت است. خطرات مرتبط با جراحی شامل واکنش ضعیف به بیهوشی، عفونت، خونریزی و درد و سایر عوارض احتمالی است.

اگر قصد انجام جراحی جوانسازی واژن را دارید، جراح پلاستیک ایالت اوهایو با شما در مورد خطرات احتمالی مربوط به سلامتی، سابقه پزشکی، وضعیت و اهداف درمانی شما صحبت خواهد کرد. علاوه بر این، جراح شما سایر عوارض احتمالی مانند:

لخته شدن خون
تغییرات در احساس پوست
تورم مداوم
نتایج آنطور که انتظار می رفت نیست
جای زخم نامطلوب
انتخاب یکی از جراحان پلاستیک با تجربه و ماهر و دارای گواهی هیئت مدیره از مرکز پزشکی وکسنر ایالت اوهایو می تواند احتمال بروز عوارض را کاهش دهد. برخی تغییرات در سبک زندگی مانند ترک سیگار و انجام یک رژیم غذایی سالم و عادات ورزشی نیز به کاهش خطر عوارض ناشی از هر جراحی کمک می کند.