پولیپ های رحمی، رشد در لایه داخلی رحم شما (اندومتر) هستند. گاهی اوقات به آنها پولیپ آندومتر گفته می شود.

پولیپ رحم زمانی تشکیل می شود که بافت آندومتر رشد کند. پولیپ توسط یک ساقه نازک یا یک پایه پهن به آندومتر متصل می شود و به داخل رحم شما امتداد می یابد. پولیپ ها ممکن است گرد یا بیضی شکل باشند و اندازه آنها از چند میلی متر (به اندازه یک دانه کنجد) تا چند سانتی متر (به اندازه یک توپ گلف) یا بزرگتر باشد. ممکن است یک یا چند پولیپ وجود داشته باشد.

پولیپ‌های رحم معمولاً خوش‌خیم (غیر سرطانی) هستند، اما ممکن است باعث مشکلاتی در پریود (قاعدگی) یا توانایی شما برای بچه‌دار شدن (باروری) شوند.

پولیپ در بالای رحم
پولیپ های رحم می توانند از طریق یک ساقه نازک به اندومتر بچسبند.

پولیپ در پایین رحم
پولیپ رحم می تواند به اندازه یک توپ گلف رشد کند.

کلینیک کلیولند یک مرکز پزشکی دانشگاهی غیرانتفاعی است. تبلیغات در سایت ما به حمایت از ماموریت ما کمک می کند. ما محصولات یا خدمات غیر کلینیک کلینیک را تایید نمی کنیم. خط مشی
چه کسانی به پولیپ رحم مبتلا می شوند؟

سن پیش بینی کننده اصلی پولیپ است. احتمال ابتلا به پولیپ رحم در دهه 40 و 50 سالگی، تقریباً در زمانی که به یائسگی نزدیک می‌شوید، وجود دارد. پولیپ رحم ممکن است بعد از یائسگی (پس از یائسگی) ایجاد شود، اما به ندرت افراد زیر 20 سال را مبتلا می کند.

شانس شما برای ایجاد پولیپ رحم نیز افزایش می یابد اگر:

دارای اضافه وزن (BMI 25 <30) یا چاق (BMI > 30).
فشار خون بالا (فشار خون بالا) دارند.
تاموکسیفن، دارویی که برای درمان سرطان سینه استفاده می شود، مصرف کنید.
درمان جایگزینی هورمونی را دریافت کنید که شامل دوز بالای استروژن است.

اگر به سندرم لینچ یا سندرم کاودن مبتلا هستید، بیشتر در معرض خطر ابتلا به پولیپ رحم هستید.
آیا پولیپ رحم شایع است؟

گفتنش سخته پولیپ های رحم گاهی اوقات بدون علامت هستند، به این معنی که علائمی ایجاد نمی کنند. به همین دلیل، بسیاری از افراد مبتلا به پولیپ رحم ممکن است هرگز تشخیص داده نشوند. تحقیقات نشان می‌دهد که پولیپ در جمعیت‌های خاصی شایع‌تر است. به عنوان مثال، آنها در افرادی که یائسگی را پشت سر گذاشته اند نسبت به افرادی که یائسه نشده اند، شایع تر هستند.