ما می دانیم که هر بیمار تجربه زایمان متفاوتی دارد ، اما به طور کلی، حدود شش هفته طول می کشد تا به طور کامل از سزارین شما بهبود یابد .

دکتر سون گفت: "ما متوجه می شویم که بسیاری از بیماران ما با چالش مراقبت از نوزاد در دوران نقاهت روبرو هستند." "کلید این است که فقط کارهایی را انجام دهید که احساس می کنید قادر به انجام آن هستید - آن را تحت فشار قرار ندهید یا سعی نکنید آن را "سخت تر" کنید. از خانواده و دوستان برای مراقبت از نوزاد یا سایر فرزندان خود کمک بگیرید. به بدن خود زمان لازم را برای بهبودی بدهید.»

دکتر سون افزود: "اگر بعد از شش هفته همچنان مشکل دارید، از شما می خواهیم که با ما یک قرار ملاقات بگذارید."

چه زمانی می توان بعد از سزارین ورزش کرد؟

باز هم، این بستگی به شرایط اطراف کار شما دارد. اگر زایمان سختی داشتید، ممکن است به شما پیشنهاد کنیم که برای مدتی از انجام ورزش خودداری کنید.

با این حال - به طور کلی - توصیه می کنیم حداقل سه هفته قبل از شروع یک برنامه ورزشی صبر کنید. قبل از شروع با ما تماس بگیرید. ما از ورزش حمایت می کنیم، اما شما باید زمانی که بدنتان آماده است آن را انجام دهید.

پس از سزارین، ورزش ملایم را ترجیح می دهیم. حتی چیزی به سادگی پیاده روی می تواند به بهبودی شما کمک کند. فعالیت های کم تاثیر نیز انتخاب خوبی هستند.

اما برخی تمرینات وجود دارد که در دوران بهبودی مطلقاً ممنوع است.

به عنوان مثال، باید از دویدن یا هر چیزی که باعث می شود چیز سنگینی بلند کنید، اجتناب کنید. (این ممکن است به این معنی باشد که شریک یا پشتیبان شما بچه را برای شما تحویل بگیرد!)

برخی از حرکات یوگا ممکن است ناراحت کننده باشند، و تمرینات شکم تا زمانی که این ناحیه فرصتی برای بهبود پیدا کند، انجام نمی شود.

حتی انجام کارهای سنگین خانه - مانند جاروبرقی - می تواند دشوار باشد، بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که نظافت را به شخص دیگری بسپارید!

چه زمانی می توانم بعد از سزارین رانندگی کنم؟

باید منتظر بمانید تا بهبود پیدا کنید - که معمولاً حدود دو هفته است.

ما درک می کنیم که ممکن است احساس خوبی داشته باشید. این بسیار وسوسه انگیز است که باور کنید می توانید به راحتی کمی بعد از سزارین رانندگی کنید.

اما اگر مجبور شوید ناگهانی ترمز کنید چه؟ کمربند ایمنی روی شکم شما کشیده می شود و این می تواند در یک توقف ناگهانی دردناک باشد.

همچنین این سوال را از خود بپرسید: آیا می توانید به راحتی و راحت از ماشین سوار و از ماشین خارج شوید؟

اینها برخی از دلایلی است که ما از شما می خواهیم قبل از سوار شدن به فرمان خودداری کنید.

چه زمانی می توانم بعد از سزارین رابطه جنسی داشته باشم؟

ممکن است بعد از بچه دار شدن تمایلی به رابطه جنسی نداشته باشید – به خصوص بعد از سزارین. اشکالی ندارد.

با این حال، اگر آماده بازگشت به اتاق خواب هستید، باید شش هفته قبل از داشتن رابطه جنسی واژینال صبر کنید.

اگر در حین یا بعد از زایمان دچار عارضه‌ای بودید، پیشنهاد می‌کنیم حدود هشت هفته صبر کنید.

ما واقعاً می خواهیم قبل از از سرگیری هر نوع آمیزش واژینال با شما صحبت کنیم زیرا می خواهیم مطمئن شویم که تمام بافت ها بهبود یافته اند.

هنگامی که رابطه جنسی را از سر می گیرید، رابطه جنسی ممکن است برای شما ناراحت کننده یا حتی دردناک باشد. این باید موقتی باشد. اگر بعد از شش تا هشت هفته رابطه جنسی همچنان دردناک است، لطفا با ما تماس بگیرید تا بتوانیم به شما کمک کنیم.

نکات مفید برای ریکاوری سزارین

ما سزارین بر روی زنان در رالی و در سراسر منطقه مثلث انجام داده ایم.

بنابراین ما یک لیست عالی از نکات مفید برای سهولت در بهبودی شما داریم.

استراحت کافی داشته باشید

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اجازه دهید با آن روبرو شویم: مادران زیاد استراحت نمی کنند. حالا که بچه اینجاست، خوابش خیلی زیاد است.

از شخص دیگری برای کمک به کودک استفاده کنید. از یک دوست در انجام کارهای خانه کمک بگیرید. از شریک یا پشتیبان خود بخواهید که کارهای شما را انجام دهد.

این توصیه رایج است، اما هنوز هم صادق است: وقتی کودک شما استراحت می کند، شما باید استراحت کنید.

وعده های غذایی سالم بخورید

این توصیه خوبی در هر زمان است، اما وقتی بدن شما بهبود می یابد، به مواد مغذی با ارزشی نیاز دارد که فقط از غذای سالم و مغذی به دست می آید.