• طناب بازی. با طناب زدن با دوستان، بچه ها یاد می گیرند که به نوبت با همسالان خود کنار بیایند. تمام این پرش ها و هماهنگی هایی که نیاز دارد، رشد حرکتی بزرگ و مهارت های حل مسئله را تشویق می کند.برای مشاوره با روانپزشک در تهران اینجا کلیک کنید.
  • بازی های ورق و تخته. بازی های ورق مانند "جنگ" یا "هشت های دیوانه" و بازی های رومیزی مانند چکرز یا شطرنج در مورد استراتژی، نوبت گیری، قوانین مذاکره و بازی جوانمردانه آموزش می دهند. همکاری را تشویق کنید و به فرزندتان کمک کنید تا یاد بگیرد احساساتی که با برد و باخت به وجود می آید را مدیریت کند.
  • آلات موسیقی. یادگیری نواختن پیانو، ویولن، گیتار یا سازهای دیگر، گوش دادن و مهارت‌های حرکتی ظریف را تشویق می‌کند و به ایجاد مهارت‌های توجه کمک می‌کند.
  • اسباب بازی های علمی مجموعه‌های شیمی، دوربین‌های دوچشمی، تلسکوپ یا سایر اسباب‌بازی‌هایی که کشف و حل مسئله را ترویج می‌کنند، به بهبود مهارت‌های ریاضی و علوم کمک می‌کنند و به توسعه تخیل کمک می‌کنند.

اسباب بازی کامل: شما

نوزادی که به موبایل خیره شده است. کودک نوپا بلوک ها را روی هم می چیند. یک نقاشی پیش دبستانی با آبرنگ - همه فعالیت هایی هستند که می توانند به طور مستقل انجام شوند.

اما نقش خود را دست کم نگیرید. بالاخره این شما هستید که موبایل را گذاشتید، آن را روشن کردید و کودکتان را تشویق به دنبال کردن آن کردید. این شما هستید که برای اولین بار به کودک خود نشان دادید که چگونه آن بلوک ها را روی هم بگذارد. و وقتی کنار هم با بچه‌هایتان می‌نشینید و داستانی را نقاشی می‌کنید، رنگ می‌کنید یا داستان می‌خوانید، به آن‌ها توجه می‌کنید که برای ایجاد عزت‌نفس و احساس عشق و امنیت لازم دارند.

اسباب بازی ها ابزاری برای کمک به رشد کودکان هستند، اما این والدین هستند که این رشد را پرورش می دهند