سلامت روان به اندازه سلامت جسمی کلی ما مهم است. سبک زندگی سریع هنگ کنگ می تواند یکی از عوامل اصلی استرس باشد. این سبک زندگی همچنین اغلب فضای کمی برای مراقبت از سلامت روان ما باقی می گذارد.




برخی افراد تصور می کنند که درمان ارزش وقت گذاشتن را ندارد، اغلب از انواع مختلف درمان و درمانگران موجود بی اطلاع هستند. کسانی که کمک می خواهند بپرسند، "تفاوت بین روانپزشک، روانشناس، درمانگر و مشاور چیست؟"



چه زمانی باید به دنبال کمک باشم؟

اینها برخی از علائمی هستند که ممکن است نیاز به کمک داشته باشید:

شما بیش از حد معمول نگران هستید

بیشتر از حد معمول حواس‌تان پرت می‌شود

شما در حال تلاش برای لذت بردن از زندگی یا فعالیت های روزانه خود هستید

شما اجازه می دهید افکار و احساسات دشوار بر زندگی روزمره شما تأثیر بگذارند

احساسی بیش از حد معمولی دارید




متخصص سلامت روان مناسب برای نیازهای خود را پیدا کنید

درمان های موثر زیادی برای مشکلات سلامت روان وجود دارد. با این حال، اولین قدم این است که مطمئن شوید فرد مناسب برای مشکلات خود را پیدا می کنید. دانستن تفاوت بین یک درمانگر، روانشناس، روانپزشک و مشاور به شما بینشی می دهد که از این متخصصان چه انتظاری دارید. آنها بر جنبه های مختلف سلامت روان تمرکز می کنند و با رویکردی تخصصی راه حل ارائه می دهند.

اگر مطمئن نیستید که کدام یک برای شما مناسب است، کلینیک سلامت روان شما یک متخصص را توصیه می کند. این ممکن است پس از بازدید اولیه شما تغییر کند، زیرا شما عمیق تر به موضوعی که شما را آزار می دهد کاوش می کنید.



روانپزشک چه می کند؟

روانپزشکان پزشکانی هستند که به اختلالات روانی مانند افسردگی ، اضطراب ، اختلال شخصیت، اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی کمک می کنند. آنها می توانند دارو تجویز کنند و بررسی های سلامت عمومی را انجام دهند. روش‌های آن‌ها معمولاً ترکیبی از روان‌درمانی و درمان‌های پزشکی است: پزشک و روانشناس همه در یک.



یک روانشناس چه می کند؟

روانشناسان برای درمان شرایطی مانند افسردگی، مسائل عاطفی، مشکلات رفتاری و مشکلات یادگیری آموزش دیده اند . برخلاف روانپزشکان، روانشناسان هیچ دارویی را تجویز نمی کنند. با این حال، آنها از تکنیک های درمانی خاص برای کمک به مراجعان در ارائه مشکلات خود استفاده می کنند.



یک درمانگر چه می کند؟

درمانگران متخصصان سلامت روان هستند که واجد شرایط کمک در زمینه های مختلف هستند. انواع مختلفی از روان درمانی وجود دارد، اما در اینجا ما نگاهی به مهمترین آنها می اندازیم:

حساسیت زدایی و پردازش مجدد حرکات چشم (EMDR) 3 نوعی روان درمانی است که بر کمک به بهبودی افراد از علائم و اثرات تجارب آسیب زای زندگی تمرکز دارد.

درمان شناختی رفتاری (CBT) 4 به شناسایی رفتارها و باورهای منفی و ناسالم و جایگزینی آنها با رفتارهای سالم و مثبت کمک می کند.

درمان پذیرش و تعهد (ACT) 4 به افراد کمک می کند تا از افکار و احساسات خود آگاه شوند و آنها را بپذیرند. سپس می توانند متعهد به ایجاد تغییرات، افزایش توانایی خود برای مقابله و سازگاری با موقعیت ها شوند.

درمان متمرکز بر شفقت (CFT) 5 با تشویق شفقت نسبت به دیگران و خود، شفای عاطفی را ترویج می کند.